Pentru a imbunatatii serviciul depunere a declaratiilor fiscale prin metode electronice, de la distanta si pentru a preveni blocajele in perioadele de varf, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a introdus pe parcursul ultimelor luni posibilitatea depunerii electronice pentru mai multe declaratii fiscale.
Va prezentam in continuare declaratiile care pot fi depuse online de catre contribuabili:
Construiești? Renovezi? Restilizezi?
Cei de la manere.eu - Manere Uși și Ferestre te ajută și pe tine!
– Formularul 100 Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat;
– Formularul 710 Declaratia rectificativa;
– Formularul 101 Declaratia privind impozitul pe profit;
– Formularul 300 Decontul de taxa pe valoarea adaugata;
– Formularul 301 Decontul special de taxa pe valoarea adaugata;
– Formularul 120 Decontul privind accizele;
– Formularul 130 Decontul privind impozitul la titeiul din productia interna;
– Formularul 112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
– Formularul 390 Declaratia recapitulativa privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare;
– Formularul 394 Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile/ achizitiile efectuate pe teritoriul national;
– Formularul 200 Declaratia privind veniturile realizate din Romania;
– Formularul 230 Cererea privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ;
– Formularul 318 Cererea de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul Fiscal;
– Situatiile financiare anuale si Raportarile anuale.
Formularul 112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate va fi depus numai electronic de catre contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator.
Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
Pentru completarea formularelor de mai sus, contribuabilii vor descarca programele informatice de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice/Descarcare declaratii.
Pentru completarea Formularului 318, se va descarca formularul de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice/ Rambursare TVA din UE.
Formularele 100, 112, 200, 230, 300, 318, 390, 394 si 710, precum si Situatiile financiare se depun online, pe portalul e-guvernare.ro.
Dupa depunere, contribuabilii au obligatia sa consulte recipisa privind starea declaratiilor la adresa anaf.ro//stareD112/. Recipisa poate fi consultata numai pe o perioada de 60 zile. Va recomandam sa o listati si eventual sa o salvati intr-un director pentru a pastra si accesa la nevoie dovada depunerii declaratiei.
Formularele 101, 120, 130 si 301 se depun online, portalul ANAF, anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/ Transmitere declaratii. Pentru a vizualiza starea declaratiilor, se va consulta sectiunea Declaratii electronice/Vizualizare stare declaratii.
Atentie! Cu un singur certificat digital pot fi depuse declaratiile pentru un numar nelimitat de CUI-uri.
Termenul de valabilitate al certificatului digital pentru semnatura electronica este un an de zile. Dupa expirarea acestuia, contribuabilii trebuie sa-l reinnoiasca pentru semnarea si transmiterea electronica a declaratiilor fiscale.